Tasavallassa jatkuu Karjalan sankarit –ohjelman toteuttaminen. Siihen osallistuvat erikoisoperaation osallistujat aloittivat viimeisen opintojakson. Se keskittyy tietoturvaan ja tekoälyn käyttöön julkishallinnossa, kirjoitti Karjalan päämies Artur Parfentšikov VKontaktessa.
— Ohjelmasta on tullut todellinen haaste. Opintokurssit ovat yhä vaikeampia, tiedon määrä on valtava. Opintojen ohella suurin osa kurssilaisista käy töissä, Parfentšikov kirjoitti sosiaalisessa mediassa.
Edellisen eli kolmannen opintojakson aikana sotaveteraanit opiskelivat alue- ja kunnallishallintoa. Opintojakso sisälsi luentoja ja käytännöllisiä harjoituksia.
Opinnot päättyvät tenttiin, joka järjestetään 29. toukokuuta. Sen aikana kurssilaiset puolustavat omia projektejaan.
Karjalan sankarit -ohjelman opinnot käynnistyivät syyskuussa 2025. Alueellinen ohjelma on jatkoa liittovaltion Sankarien aika -ohjelmalle. Ohjelman päätarkoituksena on auttaa erikoisoperaation veteraaneja saamaan uusia taitoja ja työllistymään tasavallan julkisiin laitoksiin ja yrityksiin.
Liity Oma Median MAX-kanavalle!